Každé dieťa sa učí inak. Čo niektorým deťom chýba?

Všetci máme vlastnosti, ktoré nás robia jedinečnými. Mali by sme oslavovať tieto rozdiely, pretože sú to, čo z nás robí jednotlivcov. Naša individuálna jedinečnosť je to, čo pomáha našej spoločnosti fungovať. Niektoré rozdiely však niektorí vnímajú ako postihnutie. Rozdiel v učení však neznamená, že je človek postihnutý, znamená to len, že sa učíme inak. Prijmime tieto rozdiely a učme sa podľa toho.

V minulosti sme považovali prekážky v učení za problémy, ktorým čelia ľudia s rozdielmi v učení. Dnes viac hľadíme na bariéry v našom vzdelávacom systéme a pýtame sa, ako ich môžeme zmeniť, aby sme poskytli inkluzívne prostredie.

Je také dôležité, aby sme sa pozerali na celého človeka, nielen na jeho nedostatky, nech sú akékoľvek. Pozrime sa na všetky aspekty vývoja dieťaťa, jeho silné stránky a výzvy a vymyslime najlepší spôsob, ako sa učiť.

Všetci máme skúsenosti s prípadmi, keď sú niektorí študenti vyrušujúci, ťažkopádni alebo nespolupracujúci. Tieto deti môžu byť v triede vášho dieťaťa, alebo ak ste učiteľ, môžu byť jedným z vašich študentov.

Je také dôležité, aby sme sa na tieto deti pozerali inými očami. Nesledujme len ich správanie, ale identifikujme ich silné stránky a výzvy a pracujme s nimi, aby sme ich zapojili do toho, čo robia. Ich správanie je často výsledkom toho, že nezapadajú a nie sú schopní podieľať sa na tom, čo sa deje v triede. Pozrime sa na nich ako na celého človeka, nie len na študenta, ktorý má ťažkosti. 

Dajme na prvé miesto človeka a na druhé miesto učenie. Identifikujme rôzne spôsoby, akými sa naše deti učia, a urobme pozitívny rozdiel nielen v tom, ako vidia seba, ale aj v tom, ako ich vidia ostatní. Toto pochopenie môže mať neuveriteľný vplyv na sebavedomie dieťaťa.

Budujeme pyramídu

Študenti, ktorí majú problémy s čítaním, bez ohľadu na ich vek, majú určité medzery vo svojich základných vedomostiach a je nevyhnutné, aby sme tieto medzery vyplnili skôr, ako sa pohneme ďalej. Študent si potrebuje najprv vybudovať základné vedomosti, ktoré im potom dodajú sebadôveru pri riešení náročnejších aspektov čítania, čím si v tomto procese budujú sebadôveru.

Existuje veľa výskumov založených na dôkazoch, ktoré dokazujú, že používanie programov založených na fonologických zručnostiach, v ktorých môže študent manipulovať a identifikovať zvuky v slovách, je účinné pri výučbe študentov, ktorí majú problémy s čítaním.

“Deti by sa mali naučiť, že čítanie je potešenie, nie len niečo, čo vás učitelia nútia robiť v škole.”

Výučba čítania týmto systematickým spôsobom znamená, že študenti môžu poraziť svoje obavy a vidieť, ako sa im darí v niečom, s čím možno roky zápasili.

Študenti, ktorí vidia, že v niečom uspejú, sú viac motivovaní a chcú sa učiť.

Ich úspechy budú mať významný vplyv na ich sebavedomie a ich sebadôvera a angažovanosť sa budú zlepšovať, keď sa zlepšia ich zručnosti. 

Ako rodičia môžete pomôcť povzbudiť svoje dieťa, aby uspelo pri „stavbe svojej pyramídy“. Povzbudzujte ich, aby zazneli slová, ktoré možno nepoznajú. Vystavte ich čítaniu vo všetkých jeho podobách; knihy, časopisy, recepty, e-booky, návody a dokonca aj nákupný zoznam!

Ukážme našim deťom, že sú to inteligentní a talentovaní jedinci, ktorí sú schopní veľa vecí!

Čo ty na to?

Tvoja e-mailová adresa nebude zverejnená.

Start typing and press Enter to search