Desať spôsobov, ako pestovať vďačnosť

…a stať sa šťastnejším!

Stavili by sme sa, že sme pravdepodobne všetci zažili vďačnosť za niečo, čo pre nás niekto urobil premyslene (akokoľvek to bolo malé). Vtedy máme možnosť pocítiť, že v našom tele stúpa rozmazaná žiara vďačnosti. Čo je to vďačnosť ako a za čo ju prejaviť? Prečítajte si v našom článku spolu s 10 tipmi pre pestovanie vďaky.

Čo je vďačnosť?

Všetci možno vieme, čo je to vďačnosť, ale ako ju môžeme definovať?

Poďme vnímať vďačnosť ako teplú žiaru uznania voči niečomu alebo niekomu. Je to schopnosť vidieť dobro v tom, čo nás obklopuje a prežívať pozitívne pocity, ktoré v nás vyvoláva.

Vďačnosť môže mať mnoho pozitívnych vplyvov na náš život. Medzi výhody praktizovania vďačnosti patrí lepšie fyzické a duševné zdravie, ako aj väčšie šťastie a spokojnosť so životom. Prečo by sme nechceli priniesť do nášho života trochu viac šťastia, ak môžeme?

Čo nám výskum hovorí o vďačnosti?

  1. Ľudia, ktorí praktizujú vďačnosť, majú tendenciu byť šťastnejšínaplnenejší a je menej pravdepodobné, že budú trpieť syndrómom vyhorenia. Môže nás tiež posunúť k pozitívnejšej nálade vo všeobecnosti.
  2. Vďačnosť nám pomáha, keď čelíme zdravotným a psychologickým problémom. Ľudia, ktorí sú vďačnejší, sú odolnejší voči traumatickým udalostiam, a tiež menej prežívajú depresie.
  3. Vďačnosť je skutočne „ matkou všetkých cností “ a povzbudzuje nás, aby sme si rozvíjali trpezlivosť, pokoru a múdrosť.
  4. Vďačnosť funguje ako to, čo niektorí označujú ako „sociálne lepidlo“. Výskum nám hovorí, že vďačnosť nás núti byť štedrejšími, láskavejšími a nápomocnejšími. Vytvára to tiež silnejšie väzby v našich vzťahoch, čo nie je prekvapujúce, keď o tom premýšľate. Ak pravidelne vyjadrujeme vďaku svojim deťom, kolegom, partnerom, určite to bude mať pozitívny vplyv na náš vzťah, nie?

Vďačnosť posúva našu perspektívu, aby sme videli dobro vo svete

Hovorí sa tiež, že je nemožné cítiť vďačnosť a hnev súčasne. Hnev sa zameriava na to, čo je v našom živote zlé alebo chýba, zatiaľ čo vďačnosť sa zameriava na pozitíva, možnosti a lekcie, ktoré sa môžeme naučiť. 

Inými slovami, vďačnosť nám môže pomôcť vidieť svet z inej perspektívy. Je to ako pozerať sa na to cez pozitívnu optiku. 

Pomáha nám to prerámcovať našu myseľ, aby sme videli dobro v maličkostiach a vážili si to, čo nás obklopuje uprostred nášho uponáhľaného života. Praktizovanie vďačnosti trénuje našu myseľ, aby hľadala to pozitívne. A čím viac to hľadáme, tým je pravdepodobnejšie, že to nájdeme!

Milujeme tento citát:

“Ak necítime vďačnosť za to, čo už máme, prečo si myslíme, že budeme spokojní s niečím viac?” 

Skvelou správou je, že sa ukázalo, že praktiky vďačnosti výrazne zlepšujú šťastie, pohodu a pozitívnu náladu. Inými slovami, pestovanie pocitov vďačnosti funguje! Ak teda chceme do nášho života priniesť viac šťastia a pohody, pestovanie vďačnosti je osvedčenou metódou, ako to dosiahnuť.

Desať tipov a nápadov na pestovanie vďačnosti

Ak vďačnosť vedie k šťastnejšiemu a plnohodnotnejšiemu životu a ak sa dá praktizovať, akými spôsobmi môžeme priniesť viac vďačnosti do nášho života a ťažiť z jej ďalekosiahlej žiary?

Tu je niekoľko nápadov, ako začať:

1. Nechajte drobné ďakovné kartičky na skrytých miestach

Potešiť môžete deti, partnera, rodičov, priateľov i kolegov. Možno ich nenájdu hneď, ale predstavte si ich šťastné tváre, keď ich nájdu! Vedomie, že šírite trošku vďačnosti, vám postačí na to, aby sa váš deň doslova rozžiaril.

2. Napíšte ďakovný list

Pravdepodobne všetci máme vo svojom živote človeka, ktorému sme vďační za niečo, čo pre nás urobil. Môže to byť niečo, čo sa zdá byť malé a bezvýznamné, ale skutočne to zmenilo náš pohľad na život, naše správanie. Alebo to môže byť niečo hlbšie. Či už je to niekto, koho dobre poznáte, alebo niekto, kto sa vo vašom živote len míňa, poďakovanie písomne ​​môže byť jednoduchšie, ako to urobiť zoči-voči. Zvážte preto napísanie ďakovného listu.

3. Vytvorte nádobu na vďačnosť

Každý deň vložte do nádoby malé poznámky za to, za čo ste vďační. Je to rýchlejšie a možno jednoduchšie ako denník vďačnosti. Stačí malý kúsok papiera, jedna alebo dve vety a máte hotovo. Keď sa cítite na dne a potrebujete povzbudiť, otvorte nádobu a náhodne vyberte niekoľko papierov. Ich opätovné prečítanie vás znova zahreje pri srdci. Je to tiež skvelé cvičenie s deťmi.

4. Napíšte si do denníka vďačnosti

Ide o variáciu na nádobu vďačnosti, ktorá však nemusí byť časovo náročnejšia. VY sa musíte rozhodnúť, či chcete obšírne písať o zážitku, za ktorý ste vďační, alebo či máte chuť zapísať si pár slov. Nevyvíjajte na seba nátlak ani očakávania, aké dlhé alebo krátke by to malo byť. Choďte s prúdom toho, ako sa v ten deň cítite. Kľúčom je pokúsiť sa udržať to v pravidelnom cvičení. Journaling je skvelým pomocníkom na pestovanie vďačnosti.

https://www.plotbase.sk/blog/co-je-to-journaling-a-ako-zacat

5. Hľadajte vďačnosť vo chvíli, keď sa zobudíte

Keď sa zobudíte, všimnite si teplo a pohodlie vašej postele. Svetlo prenikajúce cez žalúzie. Zvuky mimo vášho okna. Urobte si chvíľku, aby sa vďačnosť usadila vo vašom tele, než sa necháte strhnúť do rušného dňa. Nie všetci sa prebúdzame do dokonalého sveta a všetci občas čelíme výzvam. V skutočnosti je práve v týchto ťažších časoch najdôležitejšie nájsť ten najmenší záblesk vďačnosti. Aj keď je to len pocit vďačnosti, že naše srdce bije a že sme dostali ďalší deň, aby sme začali odznova.

6. Zaspávajte s vďačným srdcom

Keď ležíte v posteli, tesne pred zaspaním, spomeňte si na jednu vec, za ktorú ste dnes vďační. Zaspávať s tou teplou žiarou v srdci je taký úžasný pocit. Toto je jeden z mojich obľúbených spôsobov, ako praktizovať vďačnosť. Vždy ma prekvapí, keď zistím, že to, čo mi v tých chvíľach napadne, sú tie najjednoduchšie veci. Môže to byť držanie dieťaťa za ruku, kým zaspáva, rozhovor so skvelým priateľom, prechádzka v parku so slnkom žiariacim na vašej tvári. Sú to maličkosti.

7. Podeľte sa o svoje myšlienky vďačnosti so svojimi priateľmi a rodinou

Keď dojete večeru s rodinou, striedajte sa s každým zdieľaním jednej veci, za ktorú ste v ten deň vďační.

Môže to byť jednoducho chutné jedlo, ktoré ste práve jedli, alebo máte strechu nad hlavou. Je to skvelý rituál s deťmi. Najprv ich inšpirujte a ukážte im, že na to, aby sme mohli cítiť vďačnosť, nie sú potrebné úžasné udalosti, ktoré menia život.

8. Praktizujte meditáciu vďačnosti

Sadnite si do svojej meditačnej polohy a priveďte si do mysle ľudí vo svojom živote, ktorým ste vďační. Pripomeňte si všetky tie maličkosti, ktoré pre vás každý deň robia a pocítite, ako vo vašom tele stúpa teplá žiara vďačnosti. Zostaňte s týmito pocitmi niekoľko cyklov dýchania a všimnite si, ako sa vo vašom srdci objavuje jemnosť.

Potom si spomeňte na seba a pripomeňte si všetku vašu láskavosť voči ostatným, všetok váš talent, vašu doterajšiu cestu, vašu vytrvalosť alebo čokoľvek iné, čo vám príde na myseľ. Nájdite si chvíľu na to, aby ste pocítili vďačnosť voči sebe.

9. Zmeňte svoju perspektívu

Keď sa vo vašom dni vyskytne problém, skúste zmeniť uhol pohľadu a položte si otázku: „Je niečo, za čo môžem byť v tejto situácii vďačný?“ alebo „Čo sa môžem z tejto situácie naučiť?“.

Toto nie je vždy jednoduché a vyžaduje si to trochu cvik mysle, ale skúste to, môže to zmeniť náladu vášho dňa.

10. Použite vďačnosť, aby ste sa vzdialili od posudzovania

Keď máte pocit, že začínate odsudzovať situáciu alebo osobu vo svojom živote, skúste sa posunúť do vďačnej perspektívy, ak môžete. Skúste si všímať dobro, ktoré vidíte v každom, koho stretnete a v tých, ktorí sú vám najbližšie.

Je ľahké byť súdnym, najmä v našom blízkom vzťahu. Pozerať sa na svojho partnera a vidieť, čo mu chýba, namiesto toho, aby ste si v ňom všimli všetko dobré. Takže keď cítite, že začínate súdiť, urobte si pauzu a prejdite k vďačnosti. Oceňujte, čo pre vás robia. Pripomeňte si, prečo ich máte radi. A povedzte im to. Zmení to vaše vzťahy!

Toto je teda 10 spôsobov ako pestovať vďačnosť a priniesť viac šťastia a naplnenia do vášho života. Dúfame, že v týchto desiatich príkladoch nájdete ten, ktorý vo vás rezonuje. Tento nadchádzajúci týždeň si skúste vybrať jeden spôsob, ako dôsledne praktizovať vďačnosť a uvidíte, ako sa budete cítiť. Môžete sa tiež inšpirovať našimi prejavmi vďaky. Alebo prečo si nevytvoriť svoje vlastné praktiky vďačnosti? Možnosti sú nekonečné…

Čo ty na to?

Tvoja e-mailová adresa nebude zverejnená.

Start typing and press Enter to search