CityRent: váš profi asistent pri autonehode

Porozprávali sme sa s jedným z majiteľov CityRent – náhradné vozidlá. Zameraním sa na riešenie mobility predovšetkým pre ľudí, ktorí sú poškodení pri dopravnej nehode, založili unikátnu autopožičovňu. Všetkých určite poteší, že nájomné za používanie vozidla v plnej miere kryje rovno poisťovňa vinníka.

Teda za prenájom vozidla klienti poškodení pri autonehode neplatia, platí za nich poisťovňa.

S touto službou sú spojené aj ďalšie zaujímavé služby pre klienta. Napríklad priamo na nehodu za vami príde privolaný technik, ktorý vám pomôže zvládnuť všetku agendu pre poisťovňu a pomôže vám s výberom správneho servisu na opravu vášho auta. Všetky ponúkané služby nájdete v mobilnej aplikácii CityZONE (IOS a Google play) a na telefónnom čísle 18 020.

Podnikáte v zaujímavej oblasti. Ako ste sa dopracovali k nápadu začať poskytovať náhradnú mobilitu?

Myšlienka tohto projektu vznikla v deň, keď do mňa nabúral poštový kuriér, ktorý si do navigácie počas jazdy v Bratislave zadával adresu klienta. Ja som zabrzdil a on si to nevšimol a nabúral do mňa. Auto som mal v oprave 3 týždne. Náhradné auto mi autorizovaný servis pre vyťaženosť svojich vozidiel nedokázal zabezpečiť, a tak mi zostala jediná možnosť, a to požičať si auto od kamaráta. Vtedy mi napadlo, že by sme mohli vymyslieť produkt, ktorý by riešil ľuďom takéto problémy. Kedy sa človek kvôli chybe niekoho iného dostane do bezmocnej situácie. Veľa ľudí potrebuje auto k preprave detí, či chorých príbuzných, alebo predstavuje pre nich živobytie, napríklad, keď pracuje ako taxikár.

S kolegom a spoločníkom Mgr. Ľuboslavom Farkašom, ktorý je zároveň môj strýko, sme kúpili prvé dve autá a ponúkli sme tento produkt do nášho prvého zmluvného servisu.

CityRENT je náš rodinný projekt, ktorý sme vybudovali od samotného začiatku.

Dnes  máme zazmluvnených 32 servisov a vo flotile takmer 50 nových áut rôznych značiek a kategórií. Pokrývame opravy a mobilitu všetkých značiek, ktoré sa predávajú na Slovensku.


Aké klenoty ukrýva váš vozový park?

Pre nás sú svojím spôsobom klenoty úplne všetky. Od malého Suzuki Swift až po Rolls Royce máme vo flotile rôzne autá. Klientov potešia malé a šikovné mestské vozidlá, ale nájdete u nás aj veľké SUV, dokonca s pohonom všetkých kolies a s ťažným zariadením. Prevádzkujeme výkonné športiaky s manuálnou aj automatickou prevodovkou.

Za najväčší klenot považujem prvé dve autá, ktoré sme v roku 2017 kúpili, a to bol biely a modrý Opel astra kombi. Lebo vďaka úspechu týchto dvoch áut sme krok za krokom postupovali ďalej a budovali väčšiu a pestrejšiu flotilu.


Ako riešite dopravné nehody?

Vzhľadom na zameranie našej spoločnosti riešime dopravné nehody klientov každý jeden deň. Či už im pomáhame na nehode ich vlastných vozidiel, alebo riešime poškodenia našich flotilových áut, tak je to vec, v ktorej sme naozaj “doma”. Vieme rýchlo a vecne zasiahnuť a vyriešiť každý problém. Ročne riešime niekoľko stoviek klientov, ktorým pomáhame nielen s administratívnou agendou, ale zabezpečujeme priamo opravy ich vozidiel v autorizovaných servisoch. Počas doby opravy im samozrejme zabezpečujeme bezplatnú mobilitu. Takže v skratke by som to takto povedal:

 

S nami pri dopravnej nehode vyriešiš všetko s kľudom a v pohode.


Plánujete rozšíriť svoje služby aj do ostatných miest na Slovensku? 

Zatiaľ sa snažíme naplno pokryť Bratislavu a okolie. Stále rozvíjame nové služby pre klientov v rámci nášho odvetvia. Uprednostňujeme špičkovú kvalitu pred kvantitou. Snažíme sa každú jednu službu poskytnúť tak, akoby sme si sami priali, aby nám niekde bola poskytnutá. Preto, ak by sme na úkor tohto štandardu mali možnosť rozšíriť sa, tak to radšej zatiahneme ručnú brzdu. Momentálne naše služby nájdete okrem Bratislavy aj vo vybraných servisoch v Trnave a Nitre kde sa staráme o klientov značiek BMW a Jaguar – Land Rover. Teda priamoúmerne našim možnostiam sa postupne rozširujeme v rámci západného Slovenska, ale nikdy na úkor kvality poskytovania našich služieb. Túto politiku nikdy nezmením. 


Ako prebieha proces prenájmu? 

Najčastejšie nám klient zavolá na ústredňu 18 020 „celý vyplašený“, že doňho niekto nabúral a pýta sa, čo má robiť. Alebo nám príde dopyt cez SOS tlačidlo v aplikácii CityZONE. Cez appku je to super, lebo vidíme presnú polohu klienta a často sa nám stáva, že v strese človek aj zabudne na akej ulici sa nachádza, alebo v akej mestskej časti je. Klient dostane inštrukcie, podľa ktorých postupuje a medzitým už k nemu vyráža náš výjazdový technik na elektrickom BMW. Technik rozostaví kužele, trojuholník, postará sa o bezpečie účastníkov nehody a pomôže im zmierniť šok napríklad teplým nápojom. Samozrejme ak si účastníci ešte nedali reflexné vesty, tak im ju pomôže obliecť.

Keď je všetko bezpečné, zdokumentuje nehodu tak ako si to poisťovne vyžadujú. Ak je to potrebné, volá políciu. Po nehode je cca do hodiny klient u nás na firme, auto v oprave v autorizovanom servise, poistná udalosť je nahlásená a klient usmiaty „už aj zabudol, že mal nehodu“ a odchádza na náhradnom vozidle.  Náhradné auto vydávame presne tak ako si to želá poisťovňa, teda približne v kategórii poškodeného auta.. Vďaka tomu, ako to nastavila európska legislatíva, jediné, čo si klient v celom tomto procese zaplatí, je benzín, ktorý prejazdí na náhradnom aute. Všetko ostatné je už premietnuté do nákladov pre poisťovňu vinníka, a teda sú pre nášho klienta bezplatné

Taktiež si u nás môžete požičať auto klasickým spôsobom. Podarilo sa nám eliminovať obrovskú kopu papierov. Kedysi sme ku každej zápožičke tlačili nájomnú zmluvu, obchodné podmienky, preberací protokol, sprievodné listy a faktúru. Dokopy to bolo cez šesť tisíc strán mesačne. Záleží nám na efektivite a ekologickosti procesov. Preto sme si vyvinuli vlastný elektronický systém zmlúv a všetkých spojených procesov.

Dnes máme elektronický systém podobný ako majú banky. Celá agenda je v mobilných zariadeniach, kde sa po zadaní údajov klienta a zvolení vybraného auta vygenerujú zmluvy a všetky potrebné dokumenty. Každá zmluva má unikátny kód, ku ktorému sa priradí chránený elektronický podpis. Systém je pre klienta bezpečný, máme celý podpisový systém kúpený priamo od nemenovanej banky. Takže klient nášmu systému môže dôverovať aj vďaka prepracovanej GDPR doložke, ktorá je súčasťou generovaných tlačív. Pri vydaní auta sa kompletne naskenuje do zložky klienta, ktorý si ho požičiava a následne sa naskenuje aj po vrátení. Teda je to ochrana aj pre klienta, ktorý by sa mohol obávať zadržania depozitu. Poznáme detailne stav vozidla pred a aj po odovzdaní. Klient uhradí nájom cez terminál a môže jazdiť.

Celá záležitosť trvá vďaka systému asi 10 minút.

Máme vo vývoji samoobslužné terminály, kde si klient všetko „vykliká“ a už len vezme kľúče od auta a jazdí. Chceme takto vytvoriť elektronické pobočky rôzne po Slovensku. Teda dúfame, že čoskoro uvidíte naše autá aj priamo vo Vašom meste.


Môžem si prenajať vozidlo aj do zahraničia?

Samozrejme, naše poistenia sú platné v rámci celej EÚ. Takže aj naše autá môžu klienti používať v celej EÚ. Ak by klient potreboval jazdiť mimo úniu, je potrebné to vopred konzultovať.

Z princípu sa snažíme zákazníkom nehovoriť slovíčko “NIE” a v každom smere sa pokúšame klientom vyhovieť.


Chystáte nejaké zaujímavé novinky? 

Áno, stále pre našich klientov pripravujeme niečo nové. Nie je to len o marketingu, teda aby sme ľudí zaujali. Je to hlavne o tom, že nás to baví a myslím si, že je to na našej práci cítiť. Aj vďaka tomu sa nám počas rokov vracia množstvo klientov. Či už pri riešení nových poistných udalostí, alebo si chcú vyskúšať na víkend nejakú dravú šelmu z našich zážitkových áut. Spomenuli sme autonómne vydávanie vozidiel a efektívnu mobilnú aplikáciu CityZONE, v ktorej sú naše služby dostupné na jedno kliknutie. Keďže mnoho klientov nie je spokojných s výsledným efektom ich havarijného poistenia a pýta si radu ohľadom kvalitných poistení vozidiel, pripravili sme tiež produkt poisťovania áut na mieru. V najbližšom období posilníme svoje služby o správu vozových parkov firiem a fyzických osôb. Takže ak Vás trápi ako sa správne starať o Vaše auto, zverte ho nám. Náš tím odborníkov pre Vás zariadi všetko potrebné pre výhodný klasický servis aj pre promptné riešenie poistných udalostí. Našim klientom prinášame každý rok inovácie pre zjednodušenie riešenia mobility a tešíme sa z každej úspešne zapracovanej novinky.

Vozový park neustále dopĺňame a obmieňame o nové zaujímavé kúsky.

Taktiež spolupracujeme s infuencermi, moderátormi, spevákmi a hercami zo slovenského šoubiznisu, s ktorými pre klientov vytvárame zaujímavé podujatia. Rovnako na Instagrame a Twitch sme často LIVE pre našich fanúšikov, a tiež máme rôzne súťaže alebo ankety o autách, kde každý, kto sa zapojí, môže vyhrať zaujímavé ceny. Naposledy sme súťažili o jazdu na víkend s plnou nádržou vo Ford Mustang GT 5.0 V8 a o PlayStation 5, či elektrické kolobežky. Boli sme súčasťou MEGA súťaže o BMW X6 NAVŽDY. V spolupráci s ďalšími partnermi sme odovzdali krásne BMW X6, ktoré si výherca môže užívať „navždy“.

Čo ty na to?

Tvoja e-mailová adresa nebude zverejnená.

Start typing and press Enter to search